تغذیه و سلامت قلب

ترجمه و تهیه : مهرنگار آزوغ ، کارشناس بیماریهای غیر واگیر

برگرفته از انجمن قلب آمریکا ،23 می 2016

تغذیه خوب ومناسب یکی از شیوه های زندگی سالم برای سلامت قلب است.انتخاب هوشمندانه غذا می تواند به کاهش خطر بیماریها وحمله های قلبی کمک کند.دراینجا چند راهنمایی ساده که یک الگوی غذایی سالم را بدنبال دارد جهت کمک به شما ارائه میشود.


 

مصرف کنید:

  •  میوه ها وسبزیجات، غلات کامل، لوبیا وحبوبات، آجیل ودانه ها، ماهی (ترجیحا روغن ماهی با امگا 3 بالا)، مرغ بدون پوست وجایگزین های گیاهی، محصولات لبنی کم چرب وبدون چربی، چربی های سالم وجایگزین های گیاهی و چربی های سالم.

محدود کنید:

  • مصرف سدیم ونمک

  • چربیهای اشباع شده

  • شیرینی وقندهای اضافه ازجمله نوشیدنیهای شیرین شده با شکر

خودداری کنید:

  • ازمصرف چربیهای ترانس وروغن های نیمه هیدروژنه

این نکات را درنظر داشته باشید:

  • سعی کنید غذاهای سالم را عاقلانه انتخاب کنید.عناصر ومواد مغذی مواد غذایی از نظر نشان تجاری وطرز تهیه میتواند متنوع باشد.

  • اطلاعات تغذیه ای روی برچسب بسته بندی را بسنجید و محصولاتی با کمترین مقدار سدیم،شکر،چربیهای اشباع شده وچربیهای ترانس وروغن های نیمه هیدروژنه را انتخاب کنید.

  • مواظب میزان کالری دریافتی خود باشید.جهت حفظ وزن مطلوب، مقدار کالری که برای فعالیتهای فیزیکی نیاز دارید استفاده شود.اگر شما می خواهیدکه وزن کم کنیدکالری کمتری مصرف کنید یا کالری بیشتری بسوزانید.

  • از گروههای غذایی به میزان مناسب استفاده کنید.

  • مواد غذایی متنوع مصرف کنید تا همه مواد مغذی که بدنتان نیاز دارد تامین شود.

  • درخانه وعده های غذایی سالم تهیه واستفاده شود، بدین طرق شما کنترل بیشتری روی مواد تشکیل دهنده غذایی خواهید داشت.